صافکاری خودرو PDR

صافکاری PDR و تفاوت آن با صافکاری سنتی

صافکاری به معنای ترمیم، از بین بردن خط و خش و آثار تصادف از روی خودرو می‌باشد. صافکاری خودرو نیز همانند نقاشی از جمله کارهایی است که هنر شخص در نتیجه آن مهم و تأثیرگذار می‌باشد. چه در روش سنتی که از قالب تنه و مشتی استفاده می‌شود و چه در روش جدید صافکاری بی‌رنگ ماشین که از میله های PDR استفاده می‌شود، بدنه خودرو به کمک دقت، تجربه و مهارت فرد، با بهره‌گیری از تجهیزات مورد نیاز، ترمیم می‌شود.

صافکاری خودرو به دو دسته کلی تقسیم می‌شود؛ صافکاری بی رنگ ماشین که صافکار بدون آسیب رساندن به رنگ بدنه، قسمت آسیب دیده را ترمیم می‌کند. در این نوع صافکاری ماشین از افت قیمت خودرو جلوگیری می‌شود و صافکاری خودرو با رنگ که در آن تنها به ترمیم قسمت آسیب دیده پرداخته می‌‌شود. سپس مابقی کار به نقاش سپرده می‌شود تا به وسیله بتونه و آستر، خلل و فرج‌های روی سطح بدنه پوشانده و پس از آن، رنگ آمیزی شود. تفاوت اصلی این دو مدل صافکاری، به طور مستقیم به میزان شدت ضربه وارده و اثر آن بر روی بدنه خودرو مرتبط است.

پس از تصادف، یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو این است که حدالامکان، قسمت آسیب دیده با تکنیک صافکاری بدون رنگ خودرو ترمیم شده و رنگ آمیزی نشود تا خودرو دچار افت قیمت نگردد. دغدغه دیگر صاحبان خودروهای آسیب دیده این است که در صورت صافکاری بی‌رنگ خودرو به وسیله قالب تنه و مشتی، قطعات داخلی خودرو باز نشوند. یا از قسمت پشت، قطعات بدنه شکاف داده نشوند؛ زیرا ممکن است به دلیل باز و بست غیر اصولی قطعات، سروصداهایی ناخوشایند داخل کابین به وجود بیاید.

از این‌ها نیز بگذریم، چالش و دغدغه دیگری که در خصوص صافکاری خودرو وجود دارد، موج ناشی از ابزارهای قالب تنه و مشتی است. این اتفاق در اکثر خودروهایی که بر روی آن‌ها صافکاری بی‌رنگ انجام شده، دیده می‌شود. در صورتی که صافکاری ماشین اصولی و با دقت انجام شود، حتی قسمت‌هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند، به بتونه کمتری احتیاج دارند. همچنین ضخامت رنگ افزایش نمی‌یابد بنابراین نتیجه کار مطلوب‌تر خواهد بود.

صافکاری خودرو pdr

صافکاری PDR خودرو چگونه انجام می‌شود؟

خدمات صافکاری خودرو

در روش صافکاری بی‌رنگ یا PDR ، ابزارهایی طراحی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها، صافکاری بی‌رنگ، بدون نیاز به ایجاد برش یا شکاف انجام می‌شود. در واقع در این روش مدرن، سعی می‌شود تا بدون باز کردن رودری‌ها و یا شکافتن قسمتی از بدنه که حتی در قسمت‌های دوبل و فاقد دسترسی قرار دارند، مشکلات ایجاد شده برای خودرو برطرف شوند.

در تکنیک PDR از ابزارهای مکش، ست چسبی، میله‌های PDR و مدادهای نیش‌گیر استفاده می‌شود.

صافکاری خودرو
صافکاری ماشین
به وسیله ابزارهای مکش و ست چسبی، قری‌ها و فرورفتگی‌ها تا حد ممکن به سمت بیرون کشیده می‌شوند. سپس به وسیله میله‌های PDR ، قری‌ها از داخل ورق به سمت بیرون، به صورت بسیار ریز و نقطه به نقطه، به کمک چراغ‌های خطی با نورهای سفید و زرد اصلاح می‌شوند تا قسمت فرورفتگی به فرم اولیه بدنه بازگردد. در این حین ممکن است بعضی از بخش‌ها دچار برجستگی‌هایی شوند که این برجستگی به وسیله مدادهای نیشگیری به حالت استاندارد فرم بدنه بر می‌گردند. لازم به ذکر است که در روش PDR بر خلاف صافکاری سنتی، به دلیل اینکه در کل فرآیند هیچ ضربه‌ای به بدنه وارد نمی‌شود، به هیچ عنوان رنگ بدنه دچار ترک نشده و رنگ قسمتی که بر روی آن صافکاری انجام می‌شود، آسیب نمی‌بیند. در نتیجه نیازی به رنگ آمیزی نخواهد بود که این خود باعث جلوگیری از افت قیمت خودرو خواهد شد. تیم مدوسا با بهره‌گیری از به‌روزترین دستگاه‌های صافکاری، آماده ارائه خدمات صافکاری بی رنگ PDR و صافکاری با رنگ، ترمیم تخصصی خودرو و سایر خدمات خودرویی می‌باشد. خدمات صافکاری در مدوسا به بهترین نحو، با برترین کیفیت و به خواست شما مشتری عزیز انجام می‌شود.

سوالات متداول

خیر، هدف از انجام صافکاری PDR، اینست که حتی‌الامکان قسمت آسیب دیده بدون تغییر شکل ظاهری به حالت اولیه خود برگردد.

قبل از استفاده از روش و ابزار صافکاری PDR، از روش سنتی استفاده می شد یعنی قالب تنه که به صورت ضربه ای قسمت های آسیب دیده برطرف می ش، که به دلیل نوع ابزار و عدم مهارت فرد بعد از صافکاری ماشین قسمت آسیب دیده ، محل برخورد ابزار روی سطح بدنه می ماند به حالت موج یا فرورفتی-برجستگی های ریز روی سطح بدنه باقی می ماند که امروزه با استفاده از تکنیک PDR که منطق آن بر اساس خسته کردن ورق هست و نه ضربه، بعد از صافکاری آثار ابزار بر روی سطح بدنه دیده نمی شود

یکی از مزیت های استفاده از روش صافکاری Pdr خودرو اینست که نیاز به باز کردن قطعاتی مثل رودری نمی باشد وبا ابزار های مختلف که از لحاظ ابعاد و کاربری متنوع هستند قسمت های آسیب دیده برطرف می شوند، و به ندرت و با توجه به میزان آسیب نیاز به باز کردن قطعات می باشد.

بیشترین کاربرد صافکاری pdr خودرو برای قری ها می باشد ولی قسمت هایی که شدت آسیب زیاد باشد هم از این روش می توان استفاده کرد.

روش سنتی به صورت کامل منسوخ نشده است و همجنان در مواردی برای فرم کردن و .. مورد استفاده قرار می گیدر ولی مهمترین نکته علاوه بر روش مورد استفاده مهارت فرد هست که تعیین کننده نتیجه می باشد.

برای برطرف کردن آسیب های وارد شده بر روی سطح بدنه از روزنه ها و منافذ استاندارد بدنه استفاده می شود  ونیاز به ایجار روزنه یا شکافتن قسمت های بدنه نیست و فقط در مواردی که محل آسیب دیدگی در نواحی دوبل و بدون دسترسی باشد روزنه ای به اندازه شعاع ابزار ایجاد می شود که این روزنه به روش استاندارد بدن آسیب بعد از اتمام کار بسته می شود

حتی زمانی که قطعات بدنه نیاز به نقاشی داشته باشند بایستی صافکاری بدون نقصی انجام بشه تا با کمترین میزان و ضخامت بتونه، قسمت آسیب دیده قابل رفع باشد.

نظر مشتریان

 بهترین خدمات دیتیلینگ و صفرشویی را  گرفتند.  هم خدمات عالی بوده همیشه و  هم برخورد پرسنل بسیار فوق العاده بوده. من به شدت راضی هستم.

اشکان رشدیه

مدت زیادی هست که مشتری مجموعه مدوسا هستم و همیشه عالی بودن و مخصوصا به عنوان صفرشویی و صافکاری PDR به دیگران معرفی کردم و همیشه معرفی خواهم کرد..

علیرضا بخشی

به عنوان مجموعه ای که خدمات ارزنده ارائه میده همیشه به دوستان و آشنایانم معرفی می‌کنم.

مجید محسنی

ما به خودرو شما خدمات ویژه ارائه می‌دهیم

سایر خدمات