صافکاری خودرو PDR

صافکاری PDR و تفاوت آن با صافکاری سنتی

صافکاری به معنای ترمیم و از بین بردن موج، فرو رفتگی، برجستگی، قری (به صورت کلی دفورمگی سطح بدنه) و آثار تصادف از روی خودرو است. صافکاری خودرو نیز همانند نقاشی از جمله کارهایی است که هنر شخص در نتیجه‌ی آن مهم و تأثیرگذار می‌باشد. در روش سنتی که از قالب، تنه و مشتی استفاده می‌شود و همچنین در روش جدید صافکاری بی‌رنگ خودرو که از میله های PDR استفاده می‌شود، بدنه خودرو به کمک دقت، تجربه و مهارت فرد، با بهره‌گیری از تجهیزات مورد نیاز ترمیم می‌شود.

صافکاری خودرو به دو دسته کلی تقسیم می‌شود؛ صافکاری بی رنگ ماشین که صافکار بدون آسیب رساندن به رنگ بدنه، قسمت آسیب دیده را ترمیم می‌کند؛ در این نوع صافکاری از افت قیمت خودرو جلوگیری می‌شود و صافکاری خودرو با رنگ که در آن تنها به ترمیم قسمت آسیب دیده پرداخته می‌‌شود و سپس مابقی کار به نقاش سپرده می‌شود تا به وسیله بتونه و آستر، خلل و فرج‌های روی سطح بدنه پوشانده و پس از آن رنگ آمیزی شود. تفاوت اصلی این دو مدل صافکاری، به طور مستقیم به میزان شدت ضربه وارده و اثر آن بر روی بدنه خودرو مرتبط است.

پس از تصادف یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو این است که تا حد ممکن، قسمت آسیب دیده با تکنیک صافکاری بدون رنگ خودرو ترمیم شده و رنگ آمیزی نشود تا خودرو دچار افت قیمت نگردد. دغدغه دیگر صاحبان خودروهای آسیب دیده این است که در صورت صافکاری بی‌رنگ خودرو به وسیله قالب تنه و مشتی، قطعات داخلی خودرو باز نشوند و از قسمت پشت، قطعات بدنه شکاف داده نشوند؛ زیرا ممکن است به دلیل باز و بست غیر اصولی قطعات، سروصداهایی ناخوشایند داخل کابین به وجود بیاید.

از این‌ها نیز بگذریم چالش و دغدغه دیگری که در خصوص صافکاری خودرو وجود دارد، موج ناشی از ابزارهای قالب، تنه و مشتی است. این اتفاق در اکثر خودروهایی که بر روی آن‌ها صافکاری بی‌رنگ انجام شده است، دیده می‌شود. در صورتی که صافکاری ماشین اصولی و با دقت انجام شود از این اتفاق جلوگیری می شود و حتی قسمت‌هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند، به بتونه کمتری احتیاج پیدا می کنند در نتیجه ضخامت رنگ افزایش نمی‌یابد؛ بنابراین نتیجه کار مطلوب‌تر خواهد بود.

صافکاری خودرو pdr  

صافکاری PDR خودرو چگونه انجام می‌شود؟

خدمات صافکاری خودرو

در روش صافکاری مدرن PDR ابزارهایی طراحی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها صافکاری بی‌رنگ، بدون نیاز به ایجاد برش یا شکاف انجام می‌شود. در واقع در این روش مدرن، سعی می‌شود تا بدون باز کردن رودری‌ها و یا شکافتن قسمتی از بدنه که حتی در قسمت‌های دوبل و فاقد دسترسی قرار دارند، مشکلات ایجاد شده برای خودرو برطرف شوند.

در تکنیک صافکاری مدرن PDR از ابزارهای مکش، ست چسبی، میله‌های PDR و مدادهای نیش‌گیر استفاده می‌شود.

صافکاری خودرو
صافکاری ماشین

به وسیله ابزارهای مکش و ست چسبی قری‌ها و فرورفتگی‌ها تا حد ممکن به سمت بیرون کشیده می‌شوند و سپس به وسیله میله‌های PDR ، قری‌ها از داخل ورق به سمت بیرون به صورت بسیار ریز و نقطه به نقطه با کمک چراغ‌های خطی با نورهای سفید و زرد اصلاح می‌شوند تا قسمت های فرورفته به فرم اولیه بدنه بازگردند؛ در انتهای کار ممکن است بعضی از بخش‌ها دچار برجستگی‌هایی شوند که این برجستگی به وسیله مدادهای نیشگیری به حالت استاندارد فرم بدنه برمی‌گردند.

لازم به ذکر است که در روش مدرن PDR بر خلاف صافکاری سنتی به دلیل اینکه در کل فرآیند هیچ ضربه‌ای به بدنه وارد نمی‌شود، به هیچ عنوان رنگ بدنه دچار ترک نشده و رنگ قسمتی که بر روی آن صافکاری انجام می‌شود، آسیب نمی‌بیند؛ در نتیجه نیازی به رنگ آمیزی نخواهد داشت که این خود باعث جلوگیری از افت قیمت خودرو خواهد شد.

تیم مدوسا با بهره‌گیری از بروزترین دستگاه‌های صافکاری آماده ارائه خدمات صافکاری بی رنگ PDR(مدرن و سنتی)، صافکاری با رنگ، ترمیم تخصصی خودرو و سایر خدمات خودرویی می‌باشد.

خدمات صافکاری در مدوسا به بهترین نحو، با بالاترین کیفیت و به خواست شما مشتری عزیز انجام می‌شود.

سوالات متداول

خیر، هدف از انجام صافکاری PDR این است که تا حد ممکن قسمت آسیب دیده بدون تغییر شکل ظاهری به حالت اولیه خود برگردد.

قبل از روش و ابزار صافکاری مدرن PDR، از روش و ابزار سنتی قالب، تنه و مشتی به صورت ضربه ای برای برطرف کردن قسمت های آسیب دیده استفاده می شد که به دلیل نوع ابزار و عدم مهارت فرد بعد از صافکاری قسمت آسیب دیده خودرو، محل برخورد ابزار به حالت موج یا فرورفتی-برجستگی های ریز روی سطح بدنه باقی می ماند. امروزه با استفاده از تکنیک مدرن PDR که منطق آن بر اساس خسته کردن ورق است نه ضربه، بعد از صافکاری آثار ابزار بر روی سطح بدنه دیده نمی شود.

یکی از مزیت های استفاده از روش صافکاری مدرن PDR خودرو این است که نیاز به باز کردن قطعاتی مثل رودری نمی باشد و با ابزار های مختلف که از لحاظ ابعاد و کاربری متنوع هستند قسمت های آسیب دیده برطرف می شوند؛ به ندرت و با توجه به میزان آسیب نیاز به باز کردن قطعات می باشد.

بیشترین کاربرد صافکاری مدرن PDR خودرو برای قری ها می باشد ولی قسمت هایی که شدت آسیب زیاد باشد هم از این روش می توان استفاده کرد.

روش سنتی به صورت کامل منسوخ نشده است و همچنان در مواردی برای فرم کردن و … مورد استفاده قرار می گیدر ولی مهمترین نکته علاوه بر روش مورد استفاده، مهارت فرد است که تعیین کننده نتیجه می باشد.

برای برطرف کردن آسیب های وارد شده بر روی سطح بدنه از روزنه ها و منافذ استاندارد بدنه استفاده می شود  و نیاز به ایجاد روزنه یا شکافتن قسمت های بدنه نیست و فقط در مواردی که محل آسیب دیدگی در نواحی دوبل و بدون دسترسی باشد روزنه‌ای به اندازه شعاع ابزار ایجاد می شود که این روزنه به روش استاندارد بعد از اتمام کار بسته می شود.

حتی زمانی که قطعات بدنه نیاز به نقاشی داشته باشند بایستی صافکاری بدون نقصی انجام شود تا با کمترین میزان و ضخامت بتونه، قسمت آسیب دیده قابل رفع باشد.

نظر مشتریان در خصوص صافکاری PDR در مدوسا

همه چی خوب بود مثل قبل.(از متریال مصرفی و زمان تحویل هم راضی هستم.)
همچنین راضی هستم و خدایی صافکاری PDR خیلی خوب و عالی بود.

عبدالرضایی

همه چی عالی بود هم کار هم همکارها
ازصافکاری PDR ي كه روي گلگیر و درب موتور انجام شده بود خیلی راضی هستم.

مسعود نیلفروشان

من از همه ی خدمات بخصوص صافکاری و لیسه گیری راضی بودم چون همه ی موارد عالی بود

امیرحسین صالحی

ما به خودرو شما خدمات ویژه ارائه می‌دهیم

سایر خدمات