درباره مدوسا

با مدوسا بیشتر آشنا شوید

مِدوسا یا مِدوزا ، به انگلیسی Medusa  ، به معنی فرمانروا، در اساطیر یونانی، دختر فورسیس و ستو و تنها فناپذیر در بین آن‌ها بود. مدوسا در ابتدا دوشیزه‌ای بسیار زیبا با گیسوانی دلفریب بوده‌ که خدای خدایان، زئوس عاشق او می شود و مدوسا را نامیرا می کند. در مقابل آتنا که خود فناناپذیر و جز خدایان بود، حسادت کرده و مدوسا را طلسم می کند طوری که هر کسی به مدوسا خیره می شد خشکش می زد.

نشانه تجاری که در قالب یک تصویر گرد از سر یک زن دیده می‌شود، در واقع به یکی از افسانه‌های معروف یونان باستان بازمی‌گردد. انتخاب مدوسا به عنوان برند، در ارتباط با زیبایی و قدرت این زن یعنی قدرت تبدیل کردن انسان ها به سنگ در صورت خیره شدن بود ، چرا که دو ویژگی قدرت و زیبایی و همچنین داشتن موهایی به‌ غایت زیبا، از م ویژگی های بارز این اسطوره یونانی بوده است؛ داشتن چنین موهایی در طراحی لوگو به چشم می‌خورد که با حالتی پیچ‌درپیچ، اطراف چهره آن گره خورده‌اند و همچنین چشمانی زیبا که به نوعی تداعی کننده، تصویری از قسمت جلوی خودرو می باشد.

اسنگ‌شدن نیز اشاره به مجذوب‌شدن افراد به مدوسا دارد، بنابراین از این منظر نیز ارتباط جالب توجهی را می‌توان بین این مفهوم و  برند مدوسا پیدا کرد؛ به این مضمون که هر‌ کسی با دیدن خدمات و محصولات برند مدوسا که توسط تیم مدوسا صورت می گیرد، به سوی آنها جذب می‌شود، به طوری که قدرت جذابیت آن ها تا آن اندازه بالاست که گویی در مقابل چهره مدوسا تبدیل به سنگ شده‌اند و نمی‌توانند تکان بخورند، به همین دلیل می گوییم افسانه را فراموش نکنیم، به مدوسا نباید خیره شد!

Do Not Stare 

براقیت و زیبایی خودرو سرامیک شده نیز مانند مدوسا، بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب می‌کند؛ مخاطبانی که نمی‌توانند در مقابل زیبایی و درخشندگی خودرو بی‌تفاوت باشند و قطعا به آن خیره خواهند شد؛ در واقع می‌توان گفت موهایی که دور سر چهره مدوسا در این لوگو بوده و البته یادآور مارهای طلسم او نیز هستند، مانند طناب‌هایی عمل می‌کنند که بسیاری از مخاطبان را به سوی خود می‌کشند.

medusa group logo

مدوسا از ابتدا تا کنون

برند تجاری مدوسا در زمینه خدمات زیبایی خودرو شامل سرامیک بدنه، دیتیلینگ، کاور و بادی فنس، صافکاری پی دی آر، نقاشی کوره ای، ترمیم چرم، کارواش تاچ‌لس و فروش تجهیزات و محصولات زیبایی و نگهداری خودرو فعالیت دارد.

خلاصه ای از تاریخچه

فعالیت تیم ما با فروش محصولات زیبایی و نگهداری خودرو از سال ۱۳۹۳ با افتتاح فروشگاه آرمنیا، واقع در خیابان سورنا آغاز شد و پس از مدتی فعالیت و ارائه مشاوره به مشتریان علاقه‌مند به حوزه زیبایی خودرو، متوجه نیاز اصلی آنها یعنی وجود مرکزی برای ارائه خدمات تخصصی شدیم. محصولات زیبایی و نگهداری خودرو با وجود علاقه‌مندان اتومبیل های لوکس، متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده بود ولی خلاء و نیازی که در آن زمان حس شد، این بود که برخی از مشتریان تخصص و وقت مورد نیاز برای رسیدگی به خودرو خود را ندارند و از طرفی با خرید این محصولات و تحویل آن ها به پرسنل زحمتکش کارواش ها به دلیل عدم آگاهی از کاربرد صحیح محصول نتیجه مطلوب حاصل نمی شد.

این امر جرقه ای برای افتتاح مغازه 20 متری دوست داشتنی واقع در خیایان عشوری(خیایان موازی سورنا) جهت برآورده کردن نیاز مشتریان مغازه آرمنیا بود.

سال 1395 شروع ماجراجویی ما در صنعت زیبایی خودرو و افتتاح اولین مرکز دیتیلینگ مدوسا و کارواش تاچ‌لس در منطقه سورنا(خیابان عشوری) به مساحت 20 متر مربع بود.

نیاز اصلی مشتریان ما یعنی وجود مرکزی برای ارائه سرویس های ویژه با محصولات خریداری شده، پایه های اصلی برند ما را شکل داد و رفته رفته با راه اندازی مغازه ای جهت ارائه خدمات محصولات و با استقبال مشتریان، برند مدوسا شکل گرفت یا به نوعی برای تیم ما، مدوسا متولد شد و این امکان برای ما و مشتریان عزیز فراهم گردید، که علاوه بر تست محصولات جهت اطلاع از کیفیت، خدمات مرتبط با محصول برای مشتریان عزیز ارائه گردد. شاید برای دوستانی که اخیرا به جمع ما اضافه شدند سوالی پیش بیاید که در ابتدای مسیر چه خدماتی ارائه می دادیم؟! شروع کار ما به این ترتیب بود؛ در صورتی که مشتری محصولی مثل واکس داشبورد و لوسیون چرم را خریداری می کرد با مراجعه به مغازه 20 متری خدمات واکس داخل و لوسیون چرم برای خودروشان اجرا می شد. رفته رفته با توجه به نیاز مشتریان برای ارائه خدمات بدنه همانند واکس بدنه و شستشوی رینگ ها، تجهیزات کارواش به مغازه اضافه شد چرا که برای اجرای واکس بدنه و استفاده از رینگ شوی نیاز به شستشو خودرو را داشتیم. یکی از دغدغه های مشتریانی که به صورت مداوم از واکس بدنه استفاده می کردند این بود که به زیبایی بدنه خودرو اهمیت ویژه ای می دادند و از دیدن خط و خش های روی بدنه احساس بدی پیدا می کردند و واکس های بدنه هم راه حلی کوتاه مدت و موقتی بود به همین دلیل خدمات احیای رنگ بدنه را به وسیله تجهیزات بروز و دستگاه های مدرن را به لیست خدمات اضافه کردیم. نیاز و خلاء دیگری حس شد! اینکه مشتریان بعد از دریافت خدمات احیای رنگ و پس از مراجعه به کارواش های سنتی پس از مدتی، خودروشان زیبایی اولیه خود را که بعد از احیای رنگ به دست آورده بود، از دست می دادند. سوالی که مدام ذهنمان را مشغول کرده بود این بود که با چه روشی می توان زیبایی خودرو را طولانی مدت حفظ کرد؟! به دو عامل کلیدی رسیدیم؛ اولین عامل نوع شستشو بود. کارواش های سنتی و غیر اصولی با استفاده از اسفنج های زبر باعث آسیب رساندن به رنگ بدنه خودرو می شدند و اینجا بود که در زمینه کارواش و تجهیزات تاچ‌لس تحقیق صورت گرفت که منجر به آشنایی تیم مدوسا با سیستم فوم سنگین گردید و پس از بازدید از کارخانه موبیل سرویس، تجهیزات و سرتیفیکیت های لازم را اخذ کرده و پس از وارد کردن نمونه های اولیه و تست آن ها، کارواش تاچ‌لس در مغازه 20 متری راه اندازی شد. دومین عامل نیاز به لایه ای قوی تر از واکس برای محافظت از زیبایی و آسیب های رنگ بود. بدین ترتیب در زمینه پوشش محافظ رنگ و سرامیک واقعی خودرو تحقیق صورت گرفت که بعد از چندین سفر نمایندگان مدوسا به ارمنستان، گرجستان، ترکیه و دبی نقطه ای بود برای همکاری برند مدوسا با برند آی-شاین، برندی که استراتژی سازمانی آن تمرکز بر روی کیفیت بوده و بودجه اش را صرف افزایش کیفیت محصولات خود می کند و تمرکز کمتری بر روی برندینگ و تبلیغات دارد. بعد از گذراندن دوره های آموزشی توسط تیم مدوسا و دریافت سرتیفیکت ها، موفق به اخذ نمایندگی انحصاری در ایران شد و پس از آن برای مشتریانی که به خودرو خود اهمیت ویژه ای می دادند  و تا آن زمان از انواع واکس‌ها استفاده می‌کردند، شروع به اجرا سرامیک کردیم و کارواش تاچ‌لس بعنوان خدمات پس از فروش برای مشتریانی که خدمات   سرامیک انجام می دادند، جایگاه ویژه ای پیدا کرد

سال 1396، سال توسعه برند و پرکار شدن تیم مدوسا بود، اتفاقاتی که برنامه ریزی کرده بودیم ولی برآورده شدنش به این سرعت را پیش بینی نکرده بودیم.

اوایل سال 1396 بعد از اجرای پوشش سرامیک بر روی خودورها با جنس رنگ های متفاوت، دو شعبه دیگر شمال و شمال شرق تهران افتتاح گردید. اینجا بود که به نوعی اولین خشت های آکادمی مدوسا هم گذاشته شد. پس از گذر ماه ها و ماه ها، مشتریان عزیزمون تبدیل به دوستانمون شدند و با فعالیت در اینستاگرام روز بروز به تعداد مشتری ها و دوستانمون اضافه شد. پاییز 96 بود که خبر ناخوشایندی به دستمون رسید و باید با مغازه 20 متری خداحافظی می کردیم چون مالک، مغازه 20 متری را واگذار کرده بود. این اتفاق در ابتدا ناخوشایند بود ولی منجر به توسعه کسب و کار ما شد و دی ماه 96 اولین مجموعه خودروئی با کارواش تاچ‌لس واقع در منطقه عباس آباد با مدیریت مدوسا افتتاح گردید. فضای بزرگتر، با ظرفیت بیشتر برای خدمات دیتیلینگ همراه با کارواش بزرگ جهت راه اندازی اولین کارواش بزرگ تاچ‌لس مهیا شد. با تمام سختی ها سعی در تغییرات عمده ای نسبت کارواش های متداول کردیم از جمله سیستم شستشو جدید، برخورد پرسنل، عدم دریافت انعام، استفاده از دستمال های تفکیک شده، استفاده از واکس و لوسیون استاندارد.

سال 1397 سال بزرگ شدن خانواده مدوسا و سال اعطای نمایندگی ها بود؛ سالی که در حوزه دیتیلینگ و کارواش تاچ‌لس، مدوسا بزرگ و بزرگ تر شد و نمایندگی های غرب و سعادت آباد در تهران و نمایندگان شیراز، درفول، کرمان، یزد، اراک، همدان، مبارکه و … در شهرستان ها اعطاء گردید. شهریور ماه همین سال دومین مجموعه خودروئی با کارواش تاچ‌لس و خدمات دیتیلینگ مدوسا در شمال تهران، منطقه آجوداینه افتتاح گردید.

در طول مسیر مدوسا محصولات متفاوتی را تست کردیم تا بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین  محصولات را پیدا کنیم چرا که با افزایش تعداد مراکز خدمات دیتیلینگ و کارواش مدوسا، نیاز به تامین مواد اولیه در حجم وسیع تری بیشتر از پیش احساس می شد. با انتخاب محصولات مناسب و شروع توزیع آن ها بین نماینده ها و مشتری هایمان باتوجه به بازخوردهای مثبت باعث به وجود آمدن دپارتمان فروشگاه شد که به مشتری ها نحوه استفاده از محصولات را آموزش داده و امکان تست رایگان قبل از خرید، برای متقاضیان فراهم شد.

اواسط سال 1398 به دلایلی مجموعه خودروئی واقع در منطقه عباس آباد بدون هیچ دلیل قانع کننده ای تخریب گردید و بعد از آن تمامی تمرکز روی  شعبه آجوداینه معطوف گردید. نیازی جدید شناسایی شد، با کم شدن واردات خودرو و شروع افزایش قیمت ها، خودروهای کم کار کمتری که فقط نیاز به احیای رنگ و سرامیک داشته باشند، مراجعه می کردند و عمده خودروها دارای آسیب های جزئی مثل فرو رفتگی و خط و خش های عمیق  بودند این شد که پس از تحقیق و پیدا کردن مراکز آموزشی در خارج از کشور راهی کشور ترکیه شدیم و پس از گذراندن دوره های صافکاری پی دی آر و کسب تجربه، دپارتمان جدیدی جهت ارائه خدمات صافکاری PDR راه اندازی کردیم و رفته رفته خدمات زیبایی خودرو در مدوسا تکمیل تر شد و در این زمینه تجربیات خوبی را کسب کردیم.

بعد از 4 سال فعالیت در حوزه خدمات خودروئی، سال 1399 سالی بود که با کرونا شروع شد علاوه بر سختی های زیاد و شروع از دست دادن ها، مدوسا ما بالغ تر و مستقل و تبدیل به مدوسالند شد و در تیرماه 99 مجموعه مدوسالند افتتاح گردید؛ مجموعه 1800 متر مربعی که تمامی آروزها و هدف هایمان، در حوزه خودروئی را می توانستیم داخل آن اجرا و محقق کنیم و بعد از داشتن واحد های دیتیلینگ، صافکاری، کارواش و فروشگاه نوبت به راه اندازی واحد نقاشی و ترمیم چرم شد. واحد نقاشی پس از خرید و  راه اندازی اتاق رنگ به صورت تخصصی در مدوسالند شروع به فعالیت کرد و دی ماه 99 با گذرندان دوره های تخصصی ترمیم چرم در ارمنستان زیر نظر اساتید آموزش دیده و نمایندگان کشور روسیه، واحد ترمیم چرم شروع به کار کرد. سال 1400 خدماتی مثل کاور بدنه، شیشه دودی به سبد خدمات ما اضافه شد.

شاید سال 1395 هیچگاه فکرش را هم نمی کردیم که تا 5 سال آینده به این نقطه از صنعت زیبایی خودرو برسیم ولی به لطف خداوند و حمایت مشتری ها و دوستان عزیزمان با تمامی مشکلات طی مسیر کامل تر با تجربه تر در خدمت شما عزیزان هستیم.

چشم انداز مدوسا

در حال حاضر محصولات محافظتی و نگهداری خودرو با برند مدوسا به صورت وارداتی و بسته بندی در ایران در حال عرضه می باشد. گام های بعدی ما در خصوص تولید محصولات محافظتی و نگهداری خودرو با مدرن ترین فرمولاسیون و با همان کیفیت به کمک شرکای تجاری خارجی ما در داخل ایران خواهد بود.