دسته‌بندی مقالات

صافکاری ماشین با آب جوش

صافکاری با آب جوش

همه افرادی که در ایران درگیر تصادف با وسیله نقلیه هستند، هراس زیادی از موضوع صافکاری دارند. حتی یک برخورد کوچک با هر چیزی ممکن است نسبتاً ترسناک بوده و آسیبی جدی به بدنه خودرو وارد کند. از طرفی با توجه به بالا بودن هزینه صافکاری PDR راه‌های جایگزینی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بدنه خودرو خود را بدون هیچ هزینه‌ای صاف کرده و مانند روز اول کنید.

البته این در شرایطی است که آسیب بدنه خیلی جدی نبوده و بتوان برای آن کاری کرد. شاید باورتان نشود ولی در این روش، یعنی صافکاری ماشین با آب جوش می‌توانید بدنه خودرو را مانند روز اول کنید به صورتی که آثار برخورد روی آن مشخص نباشد.

مراحل صافکاری کردن با آب جوش

مراحل صافکاری کردن با آب جوش

قبل از شروع کار شما به چند وسیله نیاز دارید که باید همه این موارد را تهیه کرده و بعد از آن مراحل را دنبال کنید؛ این وسایل شامل:

  • یک کتری آب کاملا جوش
  • یک تلمبه چاه باز کن قوی پلاستیک
  • یک ظرف آب کاملا سرد
  • دستکش کلفت کنترل حرارت
  • داشتن صبر و حوصله!

نکته‌ی حائز اهمیت، نداشتن ترک یا رنگ ریختگی در اطراف ناحیه‌ای است که می‌خواهید آن را با آب جوش صافکاری کنید، پس ابتدای کار باید دقت کنید؛ زیرا در صورت داشتن ترک رنگ بدنه خودرو در حین انجام این کار ممکن است ترک رنگ گسترش پیدا کرده و حجم بیشتری ترک ایجاد شود که این اصلا خوشایند نیست.

ریختن آب جوش روی بدنه ماشین

در مرحله اول آب کاملا جوش را روی تلمبه خود یا مستقیما روی بدنه خودرو بریزید، که روش دوم متداول‌تر است. در این حالت باید تلمبه را بر روی فرورفتگی فشار دهید تا به کمک آب جوشی که از تلمبه در حال سرازیر شدن است آن را بگیرد.

بیرون کشیدن فرورفتگی با تلمبه

صافکاری ماشین با تلمبه و آب جوش

بعد از اینکه تلمبه به خوبی سطح فرورفتگی را دربر گرفت با حرکت سرعتی تلمبه را با دست خود بیرون کشیده و آزاد کنید که در صورت جدی نبودن فرورفتگی به راحتی این قسمت از بدنه بیرون آمده و سر جای قبلی خود قرار می‌گیرد. در صورتی که این کار را انجام دادید و فرورفتگی به بیرون بازنگشت این کار را دوباره تکرار کنید، فقط دقت داشته باشید که باید آب کاملا جوش باشد و در صورت کم شدن دما نمی‌تواند کارایی نام برده را داشته باشد.

ریختن آب سرد روی بدنه خودرو

در این مرحله بعد از چند دقیقه که فرورفتگی به جای قبل خود برگشته است باید آب کاملا سرد را روی آن بریزید تا در عمل سفت شدن سرعت بیشتری ایجاد کنید. آب سرد باعث سرعت گرفتن و فرم‌دهی درست بدنه در جای اول خود می‌شود. دقت داشته باشید در تمامی مراحل از دستکش‌های کلفتی باید استفاده کنید که حرارت آب جوش هیچ آسیبی به شما وارد نکند و همین‌طور در این مرحله، یعنی ریختن آب سرد روی بدنه باعث ایجاد آزار برای دستان شما نشود.

صافکاری سپر ماشین با آب جوشیده

گاهی اوقات آسیب شما در سطح سپرهای ماشین بوده و به راحتی می‌توان آنها را رفع کرد. در سپرها موضوع فرق دارد و دیگر نیاز به تلمبه نخواهید داشت زیر انعطاف سپرها بیشتر بوده و با ریختن آب جوش می‌توانید آن را به شکل دلخواه خود در بیاورید. در نتیجه برای شروع کار آب جوش را روی سطح مورد نظر در سپر خودرو ریخته و بعد از آن به سطح مذکور از پشت فشار آورده یا مشت بزنید تا به جای قبلی خود بازگردد. این روش کاملا اجرایی بوده و به راحتی می‌توانید در پارکینگ خانه خود امتحان کنید!

تاثیر آب جوش روی سپر کار شما را راحت می‌کند زیرا می‌توانید آن را به شکل دلخواه‌تان در بیاورید و بعد از بیرون آمدن فرورفتگی روی آن آب سرد را بریزید تا فرم اصلی خود را حفظ کرده و در جای جدید خود سفت شود. البته استفاده از تلمبه هم می‌توانید انجام دهید ولی نیاز زیادی به آن پیدا نخواهید کرد زیرا قدرت دست به تنهایی می‌تواند آن را به جای خود ببرد. بببر

نکات استفاده از آب جوش برای صافکاری خودرو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید جنس تلمبه و گیرایی آن است. حتما بهترین و قوی‌ترین تلمبه را برای این کار انتخاب کنید. جنس سر آن بسیار اهمیت دارد که حتما باید از پلاستیک مرغوب ساخته شده باشد، در غیر این صورت می‌تواند به راحتی به بدنه خودرو شما آسیب وارد کرده و حتی باعث ریختن رنگ خودرو شود.

علاوه بر این کیفیت و کارایی خود تلمبه هم اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا باید به گونه‌ای باشد که قدرت مکش فوق‌العاده‌ای را داشته باشد، ولی اگر تلمبه ارزان و بی‌کیفیتی را انتخاب کنید علاوه بر احتمال ریختن رنگ ماشین این احتمال وجود دارد که به کل برای شما کارایی نداشته و به زور دست ساده از بدنه جدا شود که این نمی‌تواند فرورفتگی‌ها را بیرون بکشد.

دقت داشته باشید فرورفتگی‌های موجود روی بدنه به سادگی بیرون نمی‌آیند مگر اینکه این آسیب جزئی باشد؛ اما در مواردی که آسیب فرورفتگی به سپرهای عقب و جلوی خودرو وارد شده باشد کار شما بسیار راحت‌تر است و با طی کردن مراحل نام برده شده می‌‌توانید سطح فرورفتگی را بسیار عادی بیرون بکشید.

با آب جوش، رایگان صافکاری کنید!

تصادفات رانندگی نه تنها ترسناک و احتمالاً آسیب‌زا هستند، بلکه برای فرد مورد نظر بسیار پرهزینه هستند. هزینه از بین بردن یک فرورفتگی روی بدنه خودرو ممکن است به راحتی صدها هزار تومان باشد؛ همچنین بعضی از صافکارها به راحتی از شما هزینه‌های زیادی را بابت صاف کردن یک تکه کوچک از بدنه دریافت می‌کنند و شما هم به علت بی‌خبر بودن از قیمت‌ها مجبور به پرداخت می‌شوید.

شما با هدف جلوگیری از افت قیمت خودرو با صافکاری قدم بر‌می‌دارید، اما ناگهان آن ها هزار مشکل دیگر را در ماشین شما کشف می‌کنند که باید برطرف شوند و هزینه‌ها شروع به افزایش می‌کند. خوشبختانه همانطور که در تیتر بالا بیان شده است به کمک یک کتری آب جوش می‌توانید همان کارها را انجام داده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید تا از شر این قسمت ناخوشایند بدنه خودرو خلاص شوید!

مقالات مرتبط
چک لیست خودرو قبل از سفر

چک لیست خودرو قبل از سفر

آیا تا به حال به اهمیت بازدید و بررسی وسیله نقلیه قبل از شروع سفر اندیشیده‌اید؟ آیا می‌دانید که چک کردن دقیق خودرو قبل از

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *