نانو سرامیک خودرو

سرامیک بدنه خودرو

سرامیک خودرو برای افرادی که زیبایی و سالم ماندن بدنه ماشین برای‌شان اهمیت زیادی دارد انتخاب اول است. ظاهری خاص، درخشندگی زیبا و اهمیت حفاظت از بدنه خودرو کاری است که سرامیک با خودرو شما می‌کند. امروز نانو سرامیک ها آمده‌اند تا حفاظت از بدنه خودروی لوکس شما بیشتر و بیشتر شود.

یکی از مهمترین دغدغه‌های مالکان خودرو، نگهداری از کیفیت رنگ بدنه اتومبیل است. در واقع مهمترین نکته‌ای که در زیبایی یک خودرو تأثیر‌گذار می باشد، کیفیت رنگ آن بوده و بیشترین افت قیمت نیز به دلیل مشکلاتی است که رنگ بدنه دارد. استفاده از محصولات محافظتی مثل پوشش نانو سرامیک، کاور، واکس و… به منظور احیای رنگ بدنه خودرو، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. شناخته شده‌ ترین کار برای محافظت از رنگ خودرو، استفاده از پوشش سرامیک خودرو است.

اگر زیبایی خودروی شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می‌کنیم مشاوره‌ای در خصوص سرامیک کردن خودروی خود از کارشناسان مدوسا دریافت کنید.

سرامیک خودرو

سرامیکی کردن ماشین برای مراقب از بدنه

برای درک بهتر پوشش سرامیک خودرو، آن را به صورت یک لایه روی رنگ خودرو در نظر بگیرید که با نفوذ داخل منافذ خالی رنگ،آن ها را پر کرده و باعث یکپارچه شدن سطح رنگ خودرو می شود.
این یکپارچگی در سطح رنگ، نمای فوق‌العاده زیبای شیشه ای را به همراه دارد و حتی با لمس بدنه خودرو این تمایز قابل درک است.سه ویژگی اصلی و کلیدی سرامیک خودرو عبارتند از: مقاومت بیشتر رنگ، آب گریزی بدنه و زیبایی خیره‌کننده.

سرامیک خودرو چیست؟

فیلم نمونه کار سرامیک خودرو در مدوسا

گالری خدمات سرامیک خودرو

نظر مشتریان در خصوص سرامیک خودرو در مدوسا

 واقعا از دیتیلینگ و سرامیک راضی بودم جوری که ماشینمو بردم جای دیگه پیش همکارانی که همین خدمات را انجام می دادند کیفیت سرامیک و دقت اجرا رو همه تایید کردن
مهدی فیاض
من 3 تا ماشین پیش شما سرامیک کردم واقعا فوق العاده راضی هستم با همه رفتم شهرستان تو بارندگی آبگریزی فوق العاده قوی و از بارندگی اصلا کثیفی نموند
علی سیامی
سال ۹۶ در مجموعه شما سرامیک انجام دادم و خیلی خیلی راضی هستم تا الان هم 2،3 تا از دوستانم را  هم معرفی کردم که پیش شما سرامیک انجام دادن.
روبن یروشالمی

سوالات متداول در خصوص سرامیک خودرو

پوشش سرامیک متشکل از مواد سیلیسیوم اکساید مایع است که بعد از پرکردن منافذ خالی رنگ و کریستاله شدن، باعث افزایش مقاومت رنگ در برابر آسیب های وارده شده، باعث حفظ براقیت رنگ و ثابت ماندن کیفیت رنگ طی مدت زمان عمر سرامیک می شود.

از مهمترین مزایای سرامیک کردن خودرو، جلوگیری از نفوذ خط و خش های سطحی به رنگ اصلی، کثیفی کمتر در نتیجه شستشو آسان، جلوگیری از تغییر رنگ ناشی از نور آفتاب، سوختگی ناشی از فضله پرنده، آسیب های ناشی از باران های اسیدی ،آب گریزی و براقیت ماندگار.

نکته: سرامیک خودرو از خطهای عمیق مانند: کلید کاتر چاقو و… جلوگیری نمی کند.

بسته به شدت ضربه، در صورتی که شدت ضربه کم باشه جلوگیری می کند ولی اگر شدت ضربه زیاد باشد یا سنگ بزرگی به بدنه اصابت کند باعث قری و کنده شدن رنگ خواهد شد. برای مثال در صورتی که نیمی از درب موتور سرامیک شده باشد نیمه دیگر سرامیک نشده باشد، اگر قسمت سرامیک نشده دو نقطه دچار سنگ پریدگی شود، قسمت سرامیک شده دو نقطه سنگ پریدگی خواهد داشت.

سرامیک خودرو محفظه های رنگ یا همان کلر را اشباع می کند که باعث آب گریزی و تقویت کلر می شود؛ اصطلاحا کلر توپر تر می شود.

در صورت شستشوی غیر استاندارد که از یک خز برای تمامی نقاط خودرو اعم از رینگ، رکاب و بدنه استفاده می شود ممکن است بر روی سطح سرامیک شده خش های ریز بیفتد؛ در حالی که خودرو سرامیک شده نیاز به شستشوی سنتی ندارد و به دلیل صیقلی بودن بدنه و آبگریزی با شستشوی بدون دخالت دست (تاچ لس) تمیز می شود.

سرامیک بعد از اجرا یک لایه، کلر خودرو را اشباع کرده و در مقابل مایع دیگر نفوذ ناپذیر می شود(که ویژگی آبگریزی به این دلیل است) و برای لایه های بعدی امکان اجرا و نفوذ وجود ندارد؛ چندین لایه اجرا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

9h ضریب سختی سرامیک می باشد و با استفاده از دو سرامیک 9h ، ضریب سختی 18 h نمی شود چرا که سختی جمع پذیر نیست.

خودرو سرامیک شده باید کارواش شود، باران های اسیدی و آلودگی هوا از سطح بدنه تمیز شوند که لایه سرامیک آسیب نبیند. سرامیک با شستشو از بین نمی رود و هرچقدر زودتر شسته شود بهتر است.

سرامیک بدنه خودرو چیست؟

سرامیک خودرو یا نانو سرامیک که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در واقع نوعی پلیمر مایع می باشد که همانند یک لایه روی بدنه خودرو کشیده می‌شود و مولکول‌های آن با مولکول‌های رنگ خودرو پیوند شیمیایی برقرار می‌کنند و یک لایه آب گریز یا هیدروفوبیک ایجاد می‌کنند؛ که این لایه مانع نفود آب، گرد و غبار، مواد شیمیایی و حتی ایجاد خط و خش‌های سطحی روی بدنه خودرو می‌شود. در واقع این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو، باید با متریال بی‌رنگ و نسبتاً مات پایه سرامیکی ترکیب شوند.

این روکش‌ سرامیکی به شکل یک لایه سه بعدی و ضخیم روی بدنه خودرو کشیده می‌شود و مهمترین مزایای برخورداری از آن‌ براق و شفاف شدن رنگ بدنه خودرو، جلوگیری از آفتاب سوخته شدن رنگ، جلوگیری از ایجاد خط و خش و همچنین ممانعت از خوردگی بدنه توسط مواد شیمیایی است. در واقع با استفاده از این لایه محافظ، کیفیت رنگ بدنه خودرو سالیان سال همانند روز اول درخشان و براق باقی می‌ماند.

در حقیقت زمانی که صحبت از مقاوت بیشتر رنگ خودرو سرامیک شده می‌شود، باید به استقامت آن در مقابل آسیب‌های محیطی، خط و خش‌های متفاوت، کدر شدن، ترک‌خوردگی، ریختن رنگ هنگام ضربه و اتفاقات ناگوار دیگری که از زیبایی خودرو شما می کاهند اشاره کنیم.

پوشش سرامیک خودرو آبگریزی بدنه آن را تضمین می‌کند. بزرگترین مزیت آبگریزی سطح بدنه عبارتند از: کثیفی کمتر و شستشوی آسان‌تر بدنه خودرو.

ویژگی چشمگیر پوشش سرامیک خودرو، زیبایی خیره‌کننده رنگ خودرو است که به این حالت اصطلاحاتی نظیر Glossy Wet و Candy Glaze نسبت می‌دهند تا عمق زیبایی و درخشندگی آن بهتر درک شود.

پس از توضیحات مختصری که درباره مزیت‌های سرامیک بدنه خودرو دادیم، نوبت آشنایی با مراحل انجام سرامیک در مجموعه مدوسا می‌رسد. ما به ترتیب مراحل انجام سرامیک به شیوه مدوسا را در ادامه این صفحه آوردیم:

این یکپارچگی در سطح رنگ، نمای فوق‌العاده زیبای شیشه ای را به همراه دارد و حتی با لمس بدنه خودرو این تمایز قابل درک است.سه ویژگی اصلی و کلیدی سرامیک خودرو عبارتند از: مقاومت بیشتر رنگ، آب گریزی بدنه و زیبایی خیره‌کننده.

مراحل سرامیک کردن خودرو

مرحله صفر: کارواش تاچ لس

در این مرحله، خودروی شما به صورت کامل و با رعایت جزئیات شسته و تمیز می شود. لازم به توضیح است که شستشوی خودرو بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه‌ و شوینده‌های مخصوص کارواش تاچلس انجام می شود. مزیت این روش، زمان کمتر و نتیجه بهتر در تمیز کردن خودروی مشتریان است.

مرحله اول: زیرسازی رنگ

پس از شستشوی عمیق، از آیرون ایکس جهت خالص سازی کامل رنگ استفاده می‌کنیم چرا که بعد از شستشو نیز ممکن است ذراتی بر روی بدنه خودرو باقی بمانند.

با انجام این مرحله از پاکسازی ذرات باقی مانده روی بدنه مطمئن می شویم. مرحله تکمیلی در پاکسازی و خالص سازی عمقی رنگ، استفاده از خمیر کلی است.

مرحله دوم: آماده کردن خودرو برای احیای رنگ

قبل از احیای رنگ بدنه خودرو، لازم است تا بررسی‌های نهایی را انجام دهیم. ابتدا روی قطعات پلاستیکی، لبه های تیز بدنه و دور چراغ‌های ماشین را با نوار می‌پوشانیم.

مرحله بعد، ضخامت رنگ خودرو را با استفاده از ابزار مخصوص بررسی خواهیم کرد و در نهایت بررسی، آسیب‌های وارد شده به بدنه خودرو (رسوب آب/ فضله پرنده/خط سطحی/خط عمقی/هلگرام/قلم گیری ها و لیسه گیری ها و…) را توسط چراغ اسکنر چک می‌کنیم.

مرحله سوم: احیای رنگ

هدف از احیای رنگ، بازگردانی درخشش رنگ و یکپارچه‌سازی دوباره آن است. احیای رنگ با استفاده از دستگاه‌های اوربیتال با اندازه‌های مناسب هر قسمت از بدنه انجام می‌شود.

از بین بردن خط‌ و‌ خش‌های بدنه خودرو و کدری رنگ بدون تراشیدن آن، جان دوباره‌ای به ظاهر خودروی شما خواهد داد.

مرحله چهارم: آمادگی برای سرامیک خودرو

در این مرحله، ما برای آخرین بار از آمادگی رنگ بدنه خودرو برای دریافت پوشش سرامیک خودرو مطمئن می‌شویم، برای این کار از یک دی-گریزر و دی-وکس که دو ابزار مناسب برای پاکسازی و یکدست‌سازی رنگ بدنه اتومبیل هستند، استفاده می‌کنیم.

به این صورت که ابتدا با دی-گریزر منافذ پرشده‌ی رنگ خودرو را خالی می‌کنیم تا چربی‌ها و موادی که در آن جمع شده‌اند، از بین بروند و سپس از دی-وکس برای پاکسازی اثرات دی-گریزر روی بدنه خودرو استفاده می‌کنیم تا رنگ کاملا آماده دریافت پوشش سرامیک ماشین باشد.

  • استفاده از دیگریزر برای خالص سازی رنگ(حلال تمامی پرکننده ها و چربی های مواد پولیش جهت اطمینان از کیفیت مرحله احیای رنگ)
  • استفاده از دی- وکس جهت پاکسازی دیگریزر

مرحله پنجم: اجرای سرامیک خودرو

معجزه در این مرحله اتفاق می‌افتد. زمانیکه سرامیک ماشین کل بدنه خودرو را دربرگرفته و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. مدوسا به عنوان بهترین مرکز سرامیک خودرو در تهران از محصولات شرکت معتبر i-shine برای پوشش سرامیکی خودرو استفاده می‌کند.

همچنین این نوع سرامیک به علت ماندگاری پنج ساله نیازی به ترمیم و تمدید نداشته و تنها با یک لایه‌، کامل رنگ بدنه را اشباع می‌کند.

اضافه کردن لایه‌های بیشتر تاثیری در بهبود نتیجه ندارد به همین علت ما در مدوسا از همین یک لایه برای سرامیک بدنه استفاده می‌کنیم.

مرحله آخر، کریستاله شدن سرامیک 

اکنون نوبت به درخشش خودروی شما رسیده است. به همین منظور پس از اجرای سرامیک بدنه خودرو آن را در برابر اشعه قرمز رنگ اینفرارد قرار می‌دهیم تا به سرامیک نفوذ کرده و به شفاف‌تر شدن آن کمک کند.

مرحله تکمیلی

جهت چکاپ از کیفیت کار و خدمات ارائه شده، تمامی خودروهای سرامیک شده در مدوسا بعد از حدود یک هفته، مجددا در کارواش VIP به صورت رایگان پذیرش می‌شود؛همچنین تست آب گریزی، شفافیت رنگ، بدنه تمیز و بدون خط و خش( بعد از شستشو) و … در حضور شما صورت گرفته تا از تماشای زیبایی و محافظت بالای خودروی خود لذت ببرید.

همین حالا می‌توانید از طریق شماره تماس با مدوسا در ارتباط باشید و هر گونه سوالی از جمله قیمت سرامیک و مراحل آن را به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

نانو سرامیک خودرو چیست؟

همانطور که می‌دانید در دهه‌های اخیر فناوری نانو وارد بخش‌های بسیاری از صنایع شده است که یکی از آن ها، صنایع مرتبط با خودرو می باشد. مواد نانو سرامیک خودرو برای اولین بار توسط شرکت‌های تیونینگ و برای خودرو‌های لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار گرفت و بعد‌ها با پیشرفت تکنولوژی در زمینه فناوری نانو و افزایش آن، این فناوری به بازار‌های عمومی نیز راه یافت.

مواد نانو سرامیک در واقع، با مولکول‌های رنگ بدنه پیوند برقرار می کنند و با ایجاد یک لایه ضخیم باعث ایجاد خاصیت آبگریزی، براقیت و شفافیت بیشتر، استحکام و دوام در برابر مواد شیمیایی و اشعه UV خورشید می‌شوند. این مواد در مقایسه با پولیش و واکس که برای احیای رنگ بدنه خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت، عمر بیشتری دارد و استفاده از آن نیز به مراتب راحت‌تر است.

استفاده از مواد نانو سرامیک علاوه بر مزیت‌هایی که بیان کردیم، برای بالا بردن کیفیت رنگ و زیبایی خودرو‌ها به ویژه خودرو‌های لوکس و گران قیمت به کار برده می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت استفاده از مواد نانو سرامیک خودرو برای محافظت خودرو در مقابل آسیب‌های یاد شده، یک تیر و چند نشان خواهد بود.

مزایای پوشش سرامیک خودرو

زمانی که قصد خرید خودرو داریم اولین چیزی که در چشم ما خودنمایی می کند زیبایی و رنگ جذاب بدنه خودرو می باشد . همه افرادی که علاقه ی خاص به خودرو دارند، دوست دارند زیبایی بدنه خودرو همیشگی باشد تا از دیدن آن لذت ببرند . پوشش سرامیک خودرو برای اثبات زیبایی و جلوگیری از آسیب به رنگ بدنه اتومبیل وارد بازار شده است. لایه سرامیک ایمنی، درخشش و با دوام بودن را به خودرو هدیه می دهد. در این بخش به مزایای پوشش سرامیک خودرو می پردازیم .

مهم ترین دلیل طرفداران خودرو که آن ها را به سوی پوشش سرامیک خودرو هدایت می کند، درخشندگی و براق شدن رنگ بدنه خودرو بعد از استفاده از پوشش سرامیکی خودرو می باشد. از دیگر مزیت های روکش سرامیکی اتومبیل می توان به محافظت و نگهداری بدنه خودرو در برابر گرد، غبار، آلودگی های محیطی و شیمایی و محافظت در برابر خط و خش بدنه اشاره کرد. در مطلبی جداگانه سعی کردیم به مزایای سرامیک کردن خودرو بپردازیم.

خودروها معمولا در شهرهای بزرگ که دارای درصد بالایی از آلودگی هستند، بیش تر در معرض آسیب های ناشی از آلودگی آب و هوا قرار می گیرند. پوشش سرامیک خودرو ، حفاظت از بدنه خودرو را در برابر این آسیب ها برعهده دارد و مانع از آسیب های احتمالی به بدنه خودرو می شود. روکش سرامیک خودرو دوام بیشتری نسبت به رنگ عادی خودرو برای محافظت از بدنه دارد. این پوشش به دلیل ساختار مولکولی خود، از سطح بدنه اتومبیل در برابر نفوذ انواع مواد آسیب زا و گرد و غبار محافظت می کند.

همین ویژگی باعث می شود که عوامل خارجی نتوانند بر روی سطح خودرو بنشینند. تمیزکردن خودرو بعد از استفاده از روکش سرامیک بسیار سریع و راحت می شود .مقرون بصرفه بودن پوشش سرامیک خودرو یکی دیگر از مزایای استفاده از آن می باشد. در نگاه اول قیمت پوشش سرامیکی خودرو بسیار گران به نظر برسد اما اینگونه نیست؛ همانطور که قبلا اشاره کردیم روش های دیگر، چون واکس بدنه باید در سال چندین بار تکرار شود در حالی که روکش سرامیکی خودرو اگر صحیح و حرفه ای اجرا و نگهداری شود، پوشش دائمی با طول عمر زیاد خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت و نحوه اجرای آن می توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

مزایای نانو سرامیک ماشین چیست؟

مزایای پوشش سرامیکی برای خودروها عبارتند از:

  • افزایش دوام: نانو سرامیک یک محافظ تمام عیار از رنگ خودرو شما در برابر خط و خش و کثیفی‌ها است.
  • محافظت رنگ بدنه در برابر مواد اسیدی طبیعی: رنگ بدنه را در برابر فضولات پرندگان، شیره درختان و حشرات حفظ می‌کند.
  • افزایش درخشندگی و براقیت بدنه خودرو: نانو سرامیک باعث می‌شود رنگ خودرو شما کاملا براق و درخشان شود و در نگاه اول هر چشمی‌ را مجذوب خود کند.
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید: پوشش سرامیک از رنگ اتومبیل شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و از آفتاب سوختگی آن به راحتی جلوگیری می‌کند.
  • تمیز کردن آسان: تمیز کردن خودرو دارای سرامیک بدنه بسیار راحت تر از ماشین‌های معمولی است، همچنین اگر آب و کثیفی‌های جزئی روی سطح بدنه جمع شوند به راحتی با یک دستمال معمولی پاک می‌شود.
  • محافظت از آسیب نمک: نمک خورنده است و اگر روی سطح بدنه ماشین باقی بماند، پوشش رنگ را از بین می‌برد. پوشش سرامیکی از رنگ در برابر خوردگی به ویژه در مناطق سرد که این خاصیت را ایجاد می‌کنند محافظت می‌کند.
  • خواص آبگریز: یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پوشش‌های نانو سرامیکی ضد آب بودن آن ها است. سرامیک همانطور که از اسمش پیداست صاف و لغزنده است و به راحتی آب را دفع می‌کند، در نتیجه چسبیدن کثیفی به آن غیرممکن است.

ما به خودرو شما خدمات ویژه ارائه می‌دهیم