دسته‌بندی مقالات

آشنایی کامل با دیتیلینگ داخلی و خارجی خودرو

آشنایی کامل با دیتیلینگ داخلی و خارجی خودرو

اصطلاح دیتیلینگ خودرو به مجموعه فعالیت های پاکسازی جرئی خودرو گفته می شود.‌

کلیه این فعالیت ها برای تمیز کردن قسمت های مختلف خودرو که شامل سطوح داخلی و خارجی کابین و بدنه خودرو می باشد، انجام می شوند. خدمات دیتیلینگ خودرو، فرایندی بسیار تخصصی و البته زمان بر می باشد که نیاز به استفاده از تجهیزات و ابزارهای صنعتی و همینطور نیروی متخصص و باتجربه دارد. در بعضی از موارد، فرایند دیتیلینگ با خدمات مربوط به تعمیرات، رنگ، صافکاری و یا کارواش خودرو اشتباه گرفته می شود.

در ابتدا باید بگوییم که مفهوم دیتیلینگ در کشور های مختلف با یکدیگر اختلاف بسیار زیادی دارد اما در ایران خدمات دیتیلینگ شامل فرایندهای مربوط به پاکیزگی جزئی ترین سطوح داخلی و خارجی خودرو می باشد که ممکن است چند روز زمان، برای دیتیلینگ کامل خودروهای مختلف مورد نیاز باشد.

همیشه پیشنهاد می شود در صورتیکه به نظافت، پاکیزگی و زیبایی خودرو خود اهمیت می دهید، در طول سال حداقل دو بار از خدمات دیتیلینگ استفاده نمائید که از کثیفی سطوح روشن اتاق خودرو، بوی نامطبوع ماندگاری کثیفی های طولانی مدت و یا زباله هایی که در لا به لای سطوح بسته جمع شده‌‎اند، جلوگیری شود.

تفاوت دیتیلینگ خودرو با شستشوی خودرو چیست ؟

در فرایند شستشوی اتومبیل، نظافت خودرو به صورت سطحی با هدف از بین بردن گرد، خاک و لکه های آلوده از بدنه و فضای داخل خودرو صورت می گیرد و معمولا این خدمات با استفاده از جاروبرقی های کارواش، دستمال های نانو،براق کننده ها و اسپری های مورد نیاز برای سطوح مختلف مانند اسپری ها و دستمال های مخصوص چرم انجام می شود. 

اما در دیتیلینگ، این نظافت به صورت عمقی، با استفاده از تجهیزات حرفه ای شستشو با بخار و همینطور شامپو های اختصاصی صورت می گیرد و علاوه بر آن عملیات ضد عفونی سطوح مختلف برای از بین بردن لکه های مربوط به آلودگی ها هم با بخارشوی مخصوص انجام می شود. 

بنابراین زمان مورد نیاز برای پاکسازی و نظافت کامل خودرو، بسته به خودروهای مختلف با میزان آلودگی و خدمات دیتیلینگ مورد نیاز، ممکن است چندین روز متغیر باشد؛ چرا که در بعضی موارد، خدمات پولیش هم برای پاکسازی و ترمیم برخی ضعف های مربوط به رنگ خودرو مورد نیاز خواهد بود در حالیکه این زمان برای کارواش خودرو چیزی حدود سی دقیقه است.

دیتیلینگ سطوح خارجی خودرو

عملیات دیتیلینگ سطوح خارجی شامل پولیش، واکس، نانو سرامیک، احیا و بازسازی رنگ خودرو می باشد که در اکثر مواقع بسیاری از خودروها به همه این خدمات احتیاج ندارند. سطوح خارجی خودرو شامل شیشه ها، چرخ ها، چراغ ها، موتور و دیگر اجزای ظاهر بیرونی خودرو می باشد که با استفاده از مواد شوینده کارواش نانو، شوینده های ضد اسیدی و دستگاه پولیش اوربیتالی پاکسازی می شوند تا هرگونه لکه های کوچک و بزرگ روی بدنه به راحتی از بین برود.

 پس در نظر داشته باشید که بعضی مواقع، خدمات دیتیلینگ خودرو شامل بازسازی و ریکاوری رنگ خودرو و از بین بردن خراش ها و لکه های بدنه خودرو نیز می باشد که در کنار سایر خدمات ارائه می شود و تعرفه های جداگانه ای برای آن ها تعریف شده است.

دیتیلینگ سطوح داخلی خودرو

بخش جذاب دیتیلینگ خودرو مربوط به فضای داخلی آن می باشد؛ جایی که صحبت از صفرشویی و توشویی کامل صندلی ها، دریچه ها، سقف، کف، داشبورد، درها، دستگیره ها و تمام سطوح چرمی و پارچه ای خودرو است. استفاده از خدمات دوره ای منظم برای دیتیلینگ داخلی خودرو موجب دوام و حفظ زیبایی سطوح مختلف داخل اتومبیل می شود که طبیعتا می تواند حس لذت بخش تری هنگام رانندگی به ارمغان آورد.

هزینه دیتیلینگ خودرو

برای محاسبه هزینه خدمات دیتیلینگ خودرو، عوامل بسیاری نظیر اندازه خودرو، میزان آلودگی موجود، خدمات مورد نیاز برای پاکسازی و ریکاوری کامل خودرو، مدت زمان مورد نیاز، جنس سطوح مختلف خودرو و … دخیل می باشند. جهت استعلام هزینه های مربوط به خدمات دیتیلینگ خودرو های مختلف، فقط کافی است با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمائید تا ضمن دریافت راهنمایی های مورد نظر، زمان مراجعه به مجموعه مدوسا لند را نیز رزرو نمائید.

مقالات مرتبط
چک لیست خودرو قبل از سفر

چک لیست خودرو قبل از سفر

آیا تا به حال به اهمیت بازدید و بررسی وسیله نقلیه قبل از شروع سفر اندیشیده‌اید؟ آیا می‌دانید که چک کردن دقیق خودرو قبل از

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *