صافکاری مدرن PDR

همین الان با مشاورین مدوسا تماس بگیرید

صافکاری PDR و تفاوت آن با صافکاری سنتی

صافکاری به معنای ترمیم، از بین بردن خط و خش و آثار تصادف از روی خودرو می‌باشد. صافکاری خودرو نیز همانند نقاشی از جمله کارهایی است که هنر شخص در نتیجه آن مهم و تأثیرگذار می‌باشد. چه در روش سنتی که از قالب تنه و مشتی استفاده می‌شود و چه در روش جدید صافکاری بی‌رنگ که از میله های PDR استفاده می‌شود، بدنه خودرو به کمک دقت، تجربه و مهارت فرد، با بهره‌گیری از تجهیزات مورد نیاز، ترمیم می‌شود.

صافکاری به دو دسته کلی تقسیم می‌شود؛ صافکاری بی رنگ که صافکار بدون آسیب رساندن به رنگ بدنه، قسمت آسیب دیده را ترمیم می‌کند. در این نوع صافکاری از افت قیمت خودرو جلوگیری می‌شود و صافکاری با رنگ که در آن تنها به ترمیم قسمت آسیب دیده پرداخته می‌‌شود. سپس مابقی کار به نقاش سپرده می‌شود تا به وسیله بتونه و آستر، خلل و فرج‌های روی سطح بدنه پوشانده و پس از آن، رنگ آمیزی شود. تفاوت اصلی این دو مدل صافکاری، به طور مستقیم به میزان شدت ضربه وارده و اثر آن بر روی بدنه خودرو مرتبط است.

پس از تصادف، یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو این است که حدالامکان، قسمت آسیب دیده با تکنیک صافکاری بدون رنگ ترمیم شده و رنگ آمیزی نشود تا خودرو دچار افت قیمت نگردد. دغدغه دیگر صاحبان خودروهای آسیب دیده این است که در صورت صافکاری بی‌رنگ به وسیله قالب تنه و مشتی، قطعات داخلی خودرو باز نشوند. یا از قسمت پشت، قطعات بدنه شکاف داده نشوند؛ زیرا ممکن است به دلیل باز و بست غیر اصولی قطعات، سروصداهایی ناخوشایند داخل کابین به وجود بیاید.

از این‌ها نیز بگذریم، چالش و دغدغه دیگری که در خصوص صافکاری خودرو وجود دارد، موج ناشی از ابزارهای قالب تنه و مشتی است. این اتفاق در اکثر خودروهایی که بر روی آن‌ها صافکاری بی‌رنگ انجام شده، دیده می‌شود. در صورتی که صافکاری اصولی و با دقت انجام شود، حتی قسمت‌هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند، به بتونه کمتری احتیاج دارند. همچنین ضخامت رنگ افزایش نمی‌یابد بنابراین نتیجه کار مطلوب‌تر خواهد بود.

صافکاری PDR چگونه انجام می‌شود؟

در روش صافکاری بی‌رنگ یا PDR ، ابزارهایی طراحی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها، صافکاری بی‌رنگ، بدون نیاز به ایجاد برش یا شکاف انجام می‌شود. در واقع در این روش مدرن، سعی می‌شود تا بدون باز کردن رودری‌ها و یا شکافتن قسمتی از بدنه که حتی در قسمت‌های دوبل و فاقد دسترسی قرار دارند، مشکلات ایجاد شده برای خودرو برطرف شوند.

در تکنیک PDR از ابزارهای مکش، ست چسبی، میله‌های PDR و مدادهای نیش‌گیر استفاده می‌شود.

به وسیله ابزارهای مکش و ست چسبی، قری‌ها و فرورفتگی‌ها تا حد ممکن به سمت بیرون کشیده می‌شوند. سپس به وسیله میله‌های PDR ، قری‌ها از داخل ورق به سمت بیرون، به صورت بسیار ریز و نقطه به نقطه، به کمک چراغ‌های خطی با نورهای سفید و زرد اصلاح می‌شوند تا قسمت فرورفتگی به فرم اولیه بدنه بازگردد. در این حین ممکن است بعضی از بخش‌ها دچار برجستگی‌هایی شوند که این برجستگی به وسیله مدادهای نیشگیری به حالت استاندارد فرم بدنه بر می‌گردند.

لازم به ذکر است که در روش PDR بر خلاف صافکاری سنتی، به دلیل اینکه در کل فرآیند هیچ ضربه‌ای به بدنه وارد نمی‌شود، به هیچ عنوان رنگ بدنه دچار ترک نشده و رنگ قسمتی که بر روی آن صافکاری انجام می‌شود، آسیب نمی‌بیند. در نتیجه نیازی به رنگ آمیزی نخواهد بود که این خود باعث جلوگیری از افت قیمت خودرو خواهد شد.

تیم مدوسا با بهره‌گیری از به‌روزترین دستگاه‌های صافکاری، آماده ارائه خدمات صافکاری بی رنگ PDR و صافکاری با رنگ، ترمیم تخصصی خودرو و سایر خدمات خودرویی می‌باشد.

خدمات صافکاری در مدوسا به بهترین نحو، با برترین کیفیت و به خواست شما مشتری عزیز انجام می‌شود.